|
|
Popis zařízení AG Autogas systems - DGI |
|
DGI je špičkový systém VÍCEBODOVÉHO VSTŘIKOVÁNÍ LPG vyvinutého holandskou
firmou AG Autogas Systems během posledních 6 let. Tato firma, patřící k největším
a nejznámějším, přichází s technickými novinkami a je průkopníkem využití moderní
technologie v tomto oboru.
Novým znakem tohoto zařízení je vstřikovač LPG, který vstřikuje
LPG v časovaných na sobě nezávislých pulzacích pro každý válec zvlášť. Tím dosahuje plynový
pohon kvalit benzínového a dieslového s podstatně nižšími náklady. |
|
|
Výhody |
- vícebodové vstřikování DGI vylučuje riziko zpětného zášlehu
- rozdíl ve výkonu motoru na LPG a benzínovým originálem je téměř nulový
- lepší spotřeba paliva díky zastavení vstřikování LPG během decelerace
- výfukové emise odpovídají přísným evropským normám EURO 2 a EURO 3
- z důvodu vysoké rychlosti vstřikovače a širokému otevření není DGI systém náchylný k zanášení se |
|
Tlakový regulátor |
Dodávky LPG do vstřikovačů jsou regulovány novým tlakovým regulátorem DGI.
Tento jednokrokový regulátor je vybaven integrovaným uzavíracím ventilem a odpařuje kapalný
LPG z nádrže na tlakovou hodnotu 0,8 barů. |
|
Vstřikovač |
V centru vstřikovače je velký píst elektromagneticky tažený vzhůru, načež
dochází k pulsnímu vstřiku LPG. Stejně jako u benzínového motoru i zde je množství
vstříknutého LPG regulováno různou dobou otevření. Ve výstupu vstřikovače je průtokoměr
měřící množství vstříknutého LPG a předávající tuto informaci řídící jednotce DGI.
Separátor umístěný za tryskovým měřičem přesně rozdělí hlavní puls do 3 nebo 4 stejných
částí. Rozdíly v předtlakování LPG nebo v chování vstřikovače jsou ihned automaticky
vyrovnávány se zpětnou vazbou na celý systém toku paliva, takže nemají vliv na programování
vstřikování. |
|
Beztlakový regulátor |
LPG puls je vstříknut prostřednictvím malých beztlakových regulátorů
umístěných u sacích ventilů motoru. Tyto regulátory udržují tlak v hadici mezi vstřikovačem
a sáním motoru pod stálým atmosférickým tlakem a zabraňují reakcím mezi válci během nasávání
a pulsacemi. Tyto beztlakové regulátory také slouží k dodávání LPG pulzů do sběrného sacího
potrubí. |
|
Řídící jednotka DGI |
Pokročilá řídící jednotka DGI používá údaje o rychlosti motoru a zatížení
pro výpočet základního množství LPG vstříknutého pro každou otáčku motoru. Po provedení
výpočtu je vypočítané množství opraveno lambda regulací prostřednictvím lambda signálu ve
výfukovém potrubí a jakékoli odchylky jsou uloženy do paměti indexového pole - mapy. Během
akcelerace je palivo navíc vysokofrekvenčně vstřikováno po krátký čas, zatímco během
decelerace se dodávka LPG neprovádí. Unikátním charakteristickým znakem je elektrický pohon
vstřikovačů LPG, který je zcela regulován tokem a tím nezávislý na napětí baterie anebo
výkyvech teplot. |
|